Veelgestelde vragen

Vind hier de antwoorden op veelgestelde vragen over de volgende categorieën.

 

Vragen over het lidmaatschap

  • Hoe word ik lid?
    Klik hier om je direct in te schrijven of ga voor meer informatie naar de lidmaatschapspagina.

  • Waarom heb ik een lidmaatschap nodig?
    Met het lidmaatschap kun je zowel zomers als 's winters vrijblijvend gebruik maken van de buitenbanen. Bekijk hier alle voordelen.

  • Wat kost een lidmaatschap?
    De kosten van een lidmaatschap vind je hier. Het lidmaatschap geldt het gehele jaar en kun je zomers en 's winters spelen.

  • Geldt er korting voor familie c.q. meerdere spelers op één adres?
    Er geldt geen korting voor meerdere spelers op één adres, het lidmaatschap wordt op individuele basis afgesloten.

  • Ik wil lid worden, maar ik ben ook lid bij een andere vereniging. Kan dat?
    Ja dat kan. Je behoudt je huidige bondsnummer bij de KNLTB en kan lid worden van meerdere tennisverenigingen.

  • Hoe kom ik aan een knltb pas?
    Nadat je je als lid hebt aangemeld duurt het circa anderhalve week voordat je een een mail van leden@tuliptennis.nl krijgt waarin staat aangegeven dat je je nieuwe pas op het clubhuis kan komen ophalen. 

  • Moet ik bardienst draaien?
    Ons clubhuis is voor zowel de vereniging als voor het Tulip Tennis Center (de binnenaccommodatie) en beschikt over vast horecapersoneel. Je hoeft dus geen bardienst te draaien.

  • Hoe kan ik mijn gegevens in de ledenadministratie wijzigen?
    Log in op deze website (via het 'Mijn Club' icoon rechtsboven in) en klik op ‘Gegevens wijzigen’.

  • Hoe kan ik mijn gegevens afschermen voor andere leden?
    Log in op deze website (via het 'Mijn Club' icoon rechtsboven in) en klik op ‘Gegevens wijzigen’. Je kunt hier je privacy niveau aanpassen.

  • Ik heb niet kunnen spelen door ziekte of blessure, heb ik recht op restitutie?
    Nee, wij restitueren geen contributie. Wil je hierover in gesprek? Mail dan naar de voorzitter.

  • Hoe kan ik opzeggen?
    Via een mail naar leden@tuliptennis.nl. Je ontvangt geen restitutie van het lidmaatschap, ook niet naar rato.

  • Waarom krijg ik een factuur voor de contributie, want ik heb al opgezegd?
    Check via administratie@tulip.nl of de opzegging goed is aangekomen. Indien de opzegging juist is aangekomen zal de factuur gecorrigeerd worden.


Vragen over KNLTB

  • Krijg ik een KNLTB-pasje en wanneer ontvang ik deze?
    Ja, nadat je je hebt aangemeld als lid ontvang je een KNLTB-pas. Je krijgt een mail van leden@tuliptennis.nl wanneer je deze op het clubhuis kan komen ophalen. Dat duurt circa anderhalve week.

  • Ik heb m’n pasje nog niet ontvangen, kan ik al wel vrijspelen?
    Je kunt je bevestiging van je aanmelding bij Tulip laten zien aan het barpersoneel in het clubhuis (hiervan heb je een mail ontvangen), zij zullen je dan assisteren met het reserveren van een baan.

  • Kan ik met mijn pasje betalen in het clubhuis?
    Nee dat is niet mogelijk, je kan met je betaalpas (ook contactloos) betalen.

  • Ik wil een nieuwe foto op m’n pasje, kan dat?
    De nieuwe KNLTB passen zijn meerjarig, er staat geen jaartal meer op. Er kan daarom ook niet zomaar een nieuwe pas worden aangevraagd. Mocht dat onverhoopt toch nodig zijn gebruiken wij je foto van je Tulip profiel. Zorg dat je de gewenste foto hebt geupload (via ‘Gegevens wijzigen’ als je bent ingelogd als lid op de Tulip site).

  • Ik ben m’n pasje verloren/kwijt, wat nu?
    Stuur een mail naar de ledenadministratie, zij vragen een nieuwe pas voor je aan, dat duurt circa anderhalve week. Je krijgt een mail van leden@tuliptennis.nl wanneer je pasje klaarligt in het clubhuis. 

  • Wat is mijn bondsnummer?
    Je kunt op ‘Mijn KNLTB’ je eigen bondsnummer vinden. Je vindt dit tevens onder je eigen gegevens als je bent ingelogd op de site van Tulip Tennis.

  • Wat is mijn huidige speelsterkte?
    Je kunt op ‘Mijn KNLTB’ je eigen bondsnummer vinden. Je vindt dit tevens onder je eigen gegevens als je bent ingelogd op de site van Tulip Tennis.

  • Mijn rating klopt niet, hoe kan ik die aanpassen?
    Na elke KNLTB-wedstrijd wordt de actuele rating aangepast. Eenmaal per jaar (december) is het mogelijk een wijzigingsverzoek in te dienen bij de KNLTB indien de rating dermate afwijkt van de werkelijkheid. 

Vragen over Tennisles

  • Ik wil tennisles, waar kan ik dit volgen?
    Tulip heeft contract met een aantal tennisverenigingen, bekijk de pagina met informatie over de tennisscholen voor het gehele aanbod.

  • Kan ik eerst een proefles volgen?
    Ja zeker, je kunt hiervoor terecht bij een van deze tennisscholen.

Vragen over vrijspelen

  • Hoe kan ik een buitenbaan reserveren/afhangen?
    Dat kan met behulp van je KNLTB-pasje en het digitale afhangbord in het clubhuis of via de clubapp (download hier de clubapp). Een baan reserveren is verplicht. Heb je niet gereserveerd, dan mogen anderen op de baan spelen. Meer informatie >

  • Hoe kan ik een binnenbaan reserveren?
    De binnenbanen worden beheerd door Tulip Tennis Center, meer informatie en het reserveringssysteem vind je hier.
    Let op! Het lidmaatschap is niet geldig voor de binnenbanen. Voor alle informatie voor het spelen op de binnenbanen: Tennis Center Tulip.

  • Hoe gaan de lichten van de buitenbanen aan?
    De verlichting van een aantal buitenbanen wordt door het barpersoneel bediend, bij de overige banen hangt er een knop. Bekijk hier alle informatie en instructies.

  • Hoe lang mag ik vrij spelen?
    Bij het reserveren van een buitenbaan wordt voor dubbelspel 60 minuten gereserveerd en enkelspel 45 minuten. Als jouw tijd is verstreken en de baan door anderen is gereserveerd, kan dat team direct na jou op die baan spelen. Je moet de baan voor de volgende spelers vrij maken en de baan verlaten. Ook als er nog vele andere banen vrij liggen. Wil je verder spelen, reserveer dan opnieuw een baan. Ga je ‘nog even verder spelen’ op een andere baan en hang je niet af, dan kun je van die baan worden gestuurd als iemand deze heeft gereserveerd. Reserveert niemand in die tijd de baan, dan heb je geluk. 

  • Kan ik een introducee meenemen met vrijspelen?
    Ja dat kan, meld je introducee aan bij het barpersoneel in het clubhuis, de kosten zijn € 5,00 en reken je af in het clubhuis.

  • Op welke dagen is er geen vrij spelen?
    In principe worden er tijdens competitie en toernooien altijd banen vrij gehouden voor vrij spelen. In de Tulip Clubapp kun je de beschikbaarheid van de banen zien.

  • Hoe vaak kan ik vrijspelen?
    Zo vaak als je wilt! Alle leden kunnen op de buitenbanen kosteloos vrijspelen, met max. 1 reservering per dag op jouw naam. Op basis van beschikbaarheid kun je van te voren via de clubapp een baan afhangen voor 45min (enkel) of 1 uur (dubbel).

Vragen over evenementen en wedstrijden

  • Wat zijn vaste activiteiten en evenementen?
    De competitie in voor- en najaar, de toss, het openingstoernooi en ons open toernooi in juni en tussen kerst en oud&nieuw zijn terugkerende activiteiten waar je aan mee kunt doen. Meer informatie kun je vinden onder het menu van Senioren of Jeugd.

  • Wat is de Toss en hoe doe ik mee?
    Op de Toss-ochtenden en avonden kun je vrij inlopen. Je wordt ingedeeld in dubbel partijtjes van een half uur of drie kwartier en speelt dus met mensen die er op dat moment zijn. Er wordt zoveel mogelijk rekening gehouden met de niveaus bij het indelen. Neem je Knltb pasje mee zodat ze je kunnen indelen. Bekijk hier wanneer de Toss wordt gehouden

  • Wat is er te doen voor de jeugd?
    Jeugd kan net als volwassenen, les nemen en competitie spelen. Ook zijn er leuke evenementen en kun je vrij spelen. Meer informatie vind je op de pagina voor de jeugd.

  • Ik wil competitie spelen, hoe meld ik mij aan?
    Je kunt je als team aanmelden of als individu zodat je als invaller gevraagd kunt worden. Meer info vind je op deze pagina en via de nieuwsbrief. 

  • Waar kan ik me aanmelden als ik als vrijwilliger een steentje bij wil dragen aan de club?
     Meld je bij leden@tuliptennis.nl. We zullen je met open armen ontvangen!

Overige vragen

  • Hoe blijf ik op de hoogte van het Tulip Nieuws en evenementen?
    Via deze website, de Clubapp, Facebook en via de nieuwsbrief. De nieuwsbrief ontvang je standaard nadat je je hebt aangemeld als lid. Wil je de nieuwsbrief niet ontvangen, dan kun je dit aangegeven op de site via jouw lidgegevens (na inloggen).

  • Ik heb geen tennispartner, hoe kom ik in contact met andere leden?
    Probeer eens het Zoek een maatje systeem (eerst even inloggen). Ook is de TOSS een goede manier om andere tenniss(t)ers te leren kennen.

  • Ik heb een andere vraag, waar kan ik terecht?
    Overige vragen over je lidmaatschap kun je mailen naar leden@tuliptennis.nl of bekijk de pagina met meer contactgegevens.